Karadeniz Fıkraları



Piyango

Temel'e piyango vurmuş ve iyi bir para kazanmış..

kasaba manava bakkala vs. vs. borcunu ödemiyormuş hala esnaf toplanmış gitmişler yanına

- ya temel hadi önceden paran yoktu ödeyemiyordun, şimdi milyarder oldun neden ödemiyon borcunu demişler.

temelde

- ben kendime zengin olduda değişti dedirtmem

demiş


Cenaze

Bir gün temel 3 katlı bir ev alır.Sonra bu üçünüde satar.Alanların ilkine sorar:

-Rahat uyudunuz mu?
-Hiç rahat uyumadım.Odada çok fare var.Hoşuma gitmedi.

Temel diğer ikinci kişiye sorar:
-Rahat uyudunuz mu?
-Hiç uyuyamadım.Odada hep arı vardı.Bir türlü uyutmadılar.

Temel sonuncuya sorar:
-Rahat uyudunuz mu?
Valla ben çok rahat uyudum. Bir tane sineği öldürdüm hepsi cenazesine gitti.

.

Bale Gösterisi

temel ile dursunu istanbuldaki akrabaları bale gösterisine davet etmişler.bale gösterisinden geldikten sonra dursuna gösteriyi anlatmasını söylemişler.

dursun:baleye gittuk temel hemen uyumaya paşladi.dans eden garılar temel uyanmasın deyup barnak uçlarına pasaydi.


Romeo Ve Julıet

Temel bir gün AKM opera gişesine gider ve eğilip
- Hanımefendi, iki bilet rica ediyorum. Der. Gişedeki kadın sorar:
- Romeo ve Juliet için mi efendim.
Temel sinirlenir:
- Hayır, tabi ki karım ve benim için


Temel İn Hali

temel bir gün yürüyormuş ayağı şişeye takılmış bir cin çıkmış

cin :dile benden ne dilersen

temel:özür dileyrumda


Temel

temel bir yazı görmüş sen ye 10 20 yıl sonra torunun ödesin yazıyormuş temel tıka basa yemiş ama 200 tl hesap gelmiş temel kızgınlıkla bağırmış bu ne be adam adam cevap verir bu senin dedenin hesabı

.

Can Kurtaran

Temel ütü yaparken telofon çalar ve temel ütüyü telofon niyetine kullanır, kulağı yanar doktora gider. Durumu anlatır doktor peki diyer kulağına ne oldu der temel , onuda can kurtaran çağırırken yaktım der


Muhabbet

temel otobüsten inmiş direk wc ye girmiş yan kabinden:

merhaba diyerek bir ses gelmiş.

temel bu durumda çaresiz kalır ve neye uğradığını şaşırır ve merhaba der

yan kabinden:

nasılsın diye sorar

temel:

iyiyim sen nasilsun diye sorar

yan kabin:

iyiyim ben ne yapıyorsun?

temelde konuyu değiştirmek ve dağıtmak adına

temel:

ordu'dan İzmir'e gidiyorum demiş

yan kabin:

aşkım telefonu kapamak zorundayım yan kabinden bir adam sana sorduğum soruları cevaplıyor.

temel:uy b.ku yedik demiş ve kaçmış

Sinema

bir gün temel ile dursun sinemaya gitmişler.bir at yarışı sahnesi varmış.temel

-bence 1 numaralı at kazanır,demiş.

dursun

-bence de 13 numaralı at kazanır,demiş.

sinema bitmiş ve 13 numaralı at kazanmış.dursun sinema sonrası temele

-aslında ben bu filmi izlemiştim,demiş.temelde

-aslında bende bu filmi izlemiştim,demiş.dursun

-o zaman niçin 1 numaralı atı seçtin,demiş.temel

-ne bileyim belki bu sefer 1 numaralı at kazanır diye düşündüm,demiş.


Bindiği Dalı Kesmesi

Nasreddin Hoca, köy meydanındaki koca çınar ağacının üzerine çıkmış, elindeki balta ile bindiği dalı kesmeye başlamış.

Görenler :

- "Aman Hocam, bindiğin dalı kesiyorsun, düşeceksin!" diye bağırmağa başlamışlar.

Hoca kesmeye devam ederek seslenmiş:

-"Bu dalı kesenin yere düşeceğini hepiniz akıl ettiniz de, ben size yıllardır ahiretin dalı olan dünyanızı keserseniz cehenneme düşersiniz diyorum, neden hâlâ akıl edemiyorsunuz!!!..."


Vasiyet

Yolculuktan dönen İdris, kahvede oturanlara sordu :

- "Yahu pizum Temel nasil öldi?"

- "Kalpten cittu," dediler.

- "Vasiyetu filan var miydu?"

- "Var idu. 'Beni denize gömün' demiş" idu.

- "Cömdünüz mü?"

- "Cömdük amma, mezarinu kazarken çok kayip verduk"


Tören

Adamın biri yine Karadeniz'i gezerken bakmış bir tepenin üzerinde Lazlar dans ediyor ve ara sıra aralarından birini tepeden aşağı atıyorlar. Adam korka korka Lazların yanına yaklaşıp sorar :

- Pardon ama ne yapıyorsunuz ?

- Kör müsün daa, Temel atma töreni yapıyoruz.

.

Piyanist

Piyanist büyük konser için Viyana'dadır. Çok güzel bir konser sonrası soyunma odasına giderken yolda bir adam çiçeklerle yanına gelir ve :

- Bravo hemşerim Karadeniz seninle gurur duyuyor.

Piyanist bunun üzerine çok şaşırır ve sorar :

- Sen nereden bildim benim Karadenizli olduğumu ?

- Valla genelde piyanonun başına oturan piyanist, taburesini piyanoya doğru çeker. Sen piyanoyu kendine doğru çekince anladım.


Hırsızlık

Temel banka soymak suçundan yargılanıyormuş, son celsede hâkim delil yetersizliğinden temelin tahliyesine karar vermiş. Temel bunu duyunca çok sevinmiş ve bağırarak hakime ;

- Uy cözünü sevdiğumun haçim beyi , yani şimdi bu paralar penim oldu değil mu ...?


Boğaz Köprüsü

Boğaz Köprüsü'nü Türk,Alman ve Japonlar'dan oluşan bir heyet yapmış. Fıkra bu ya .. Köprünün açılışı yapılırken , büyük bir gürültüyle köprü çökmüş.Japon " gitti bütün emeklerim.Mahvoldu kumlarım" diyerek harakiri yapmış. Alman , " Gitti çeliklerim ,tonlarca çeliğim mahvoldu " diyerek silahıyla intihar etmiş. Tüm bu olanları şaşkınlıkla izleyen müteahhit Temel ise derin bir " ohhh " çekerek,yandakilere " çok şükür " demiş:
- İyi ki çimento koymamışım! Yoksa ben de bunlar gibi mahvolurdum !..


Dağınık Kalsın

Temel'in başında üç tel saç kalmış, bir gün berbere gidip;
"Ula uşağum ha penum şu saçuma bir fön çekesun" demiş.
Berber almış eline tarağı ve Temel'in saçlarını sağa doğru yatırmış. Sağdaki saç teli kopmuş. Temel bir şey dememiş. Berber sola doğru
yatırmış, bu sefer de soldaki saç teli kopmuş. Durumu gören Temel sinirlenmiş ve "Bırak dağınık kalsun" deyip dükkan çıkmış.


14 Kiloluk Bebek

Temelin kilolu bir çocuğu olmuş. Biraz hava atıp neşelenmek için kahveye gidip arkadaşlarına övüne övüne müjdeyi vermiş, 14 kiloluk bebeği olduğunu söylemiş. Arkadaşları tabi hiç inanmamışlar. Şaka sanıp, gülüp geçmişler. Aradan 1 ay geçtikten sonra "ya doğruysa!" diye düşünüp Temel'in evine gitmişler. Temel onlara bebeği göstermiş. Bakmışlar bebek 2 kilo. Temele sorunca, Temel hiç istifini bozmadan yanıt vermiş:
-Doğduğunda 14 kiloydu.. SÜNNET ettik 2 kilo kaldı.


Çuvaldaki Temel

Bir İngiliz, bir Fransız, ve Temel, gemiye kaçak binmişler. Üçü de, ambarda buldukları çuvalın içine saklanmışlar. Gümrük polisi gelip çuvallara teker teker süngü sokmaya başlamış. İngiliz " miyav, miyav" diye ses çıkarınca, polis çuvaldakini "kedi" sanıp öteki çuvala geçmiş. Fransız da " hav, hav " diye ses çıkarınca, onu da köpek sanmış. Ve polis üçüncü çuvala süngü batırınca, bu kez Temel ses vermiş:
— Patates, Patates!


Temel Çatıda



Bir gün Temel kiremitleri onarırken çatıdan düşmüş. Bunu gören komşuları koşturup olay mahalline gelmişler. Temel üstünü başını temizlemeye koyulmuş. Sonrasında komşulardan biri sormuş
- Ula uşağum nooldi? Temel:
- Valla ben de noolduğuni bilmeyrum yeni geldim da...


Geçim Çaresi



Siyasiler boş yere kavga ederse ekonomi de vatandaşa kalır... Temel, Dursun ve İdris’in parasızlıkları canlarına tak eder. Bir taraftan işsizlik bir taraftan geleceği kapkara bir siyaset... Ekonomi ve enflasyonu bırakan siyasiler devamlı kavga ederler...
Bunlar da oturur geleceğimizi, yani ekonomi, işsizlik nasıl çözülür onu tartışırlar. İdris söz alır:
- Uşaklar ben en hızlı kalkunmanun yolini buldum... Bi uçak filosu yolliyalum. New York’i bombaliyalum... Sora da Amerika bize atom atar. Teslim oluruk. Sora da Japonya gibi çikaruk ortaya aha zengin oldun...
Dursun atılır:
- Ula daha kolayi varken öyle niye edeyruk... En iyisi Amerika’ya savaş ilan edelum Beşinci Filo oriya çıkarma yapar... Savaşı kaybederuk... Ardından Almanya gibi ortaya çikaruk aha zenginsun. Sonunda Temel atılır, kafasını kaşır ve:
- Ula uşaklar ya savaşi biz kazanursak, oni hiç hesap etmedunuz

Küresel Isınma



Karadenizli bir dedeye sormuşlar;

- Küresel ısınma hakkında ne düşünüyorsunuz ?

Dede cevap verir;

- Valla evladım hiç bişey sobanın yerini tutmayy


Kayıp Hırsız



Kaçan bir hırsızı yakalamak için bütün Karadeniz emniyeti seferber olmuş.
Hırsızın 2 profil 1 adet vesikalık resmi dağıtılmış. İki gün sonra Samsun emniyetinden mail gelmiş;

- Hırsızlardan 2 tanesini yakaladık,1 tanesini de yakalamak üzereyiz.


İngiltere Gezisi



İngiltere'yi gezmek isteyen Temel, İngilizce bilmediğinden arkadaşı Dursun'a sormuş:

– Ula Tursun, İngiltere'ye cidince onlarla nasıl anlaşacağum da? Dursun Temel'e akıl vermiş:

– Bak uşağım, konuştiğun her cümlenin sonuna “ing” koy, onlar senin ne demek istediğuni anlarlar. Temel İngiltere’ye gitmiş ve soluğu bir cafede almış. Dursun’un verdiği aklı uygulamak isteyen Temel, garsonu çağırmış:

– Sen bana bir çay getirebiling? Bunu duyan garson, çayı hemen getirmiş. Temel garsona sormuş: – Bak, ben ne güzel ingilizce konuşuyoring değiling? Garson cevabı yapıştırmış:

– Ben Türk olmaying, sen nah içerdin çaying!..


Yanlış Otobüs



Yolculuk hazırlıklarını tamamladıktan sonra otobüs garajına giden Temel ve Dursun, rastladıkları ilk otobüse atlamışlar. Bir süre sonra Dursun:

- "Yahu Temel!" demiş. "Biz bu otobüse bindik ama, nereye gittiğini sormadık ki?"

Temel, aldırmaz bir şekilde cevap vermiş:

- Sen hiç mera etme! Otobüsten inince yoldan geçen birine sorarız.


Dört Yüz Akçe



Bir gün Nasreddin Hoca bakmış,uzaktan bir köylü topluluğu geliyor. Hemen yere sırtüstü uzanmış.
Biraz sonra birkaç köylü gelmiş.
Köylülerden biri:
"Bir fakir ölmüş, bu adam için kefen parası toplayalım."
Köylüler paralarını birleştirmiş ve beş yüz akçe olmuş.
Bir köylü parayı sayarken:
"Bunun gömülmesine yüz akçe yeter," demiş" kalan dört yüz akçeyi de güvenilecek birini bulursak evindekilere, arkasında kalanlara veririz."
Hoca bu sözü duyunca hemen fırlamış:
"Arkadaşlar Siz en iyisi o dört yüz akçeyi bana verin, ben evde kalanlara sağ salim götüreyim Daha dört yüz akçeyi götüremeyecek kadar ölmedim"


Yürüyen Merdiven



Temel ile Dursun sohbet ediyordu , Dursun söyler :

Düşünebiliyor musun Temel dün bir saat boyunca asansörde kilitli kaldım. Temel de:

O da bir şey mi der ; Geçen hafta markette elektrikler kesilince yürüyen merdivende üç saat boyunca oturmak zorunda kaldım.


Suçlu



Bir suçlu yurt çapında aranıyormuş. Bütün emniyet müdürlüklerine suçlunun bir adet cepheden ve iki adet profilden resmi dağıtılmış. İki gün sonra Trabzon Emniyet Müdürlüğü'nden bir fax gelmiş:

- Suçlulardan ikisini yakaladık. Üçüncüsünün yakalanması an meselesi

About Emirhan Adıgüzel

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum :

Yorum Gönder