Temel Fıkraları



Dişler



Temel Dursun'a fena halde kızar.
- Ula inşallah biri hariç bütun dişlerun dökülur!
Dursun anlamaz:
- Niye biri kaliyi ula, der.
- Ağrimasi içun!



Kapıdan Dışarı Çıkma


Bir gün Temel'in annesi;

- Ben çarşıya gidiyorum, sakın kapıdan dışarı çıkma, demiş. Temel ise annesine;

- Tamam, demiş. Annesi gidince Temel, dışarıda top oynayan çocukları görünce, o da dayanamayıp onlara katılmış. Annesi çarşıdan dönünce Temel'e kızmış;

- Hani kapıdan dışarı çıkmayacaktın! demiş. Temel:

- Ben kapıdan değil, pencereden çıktım anne, demiş.


Uğursuz



Temel komadadır. Yanında ise karısı...

Temel'in gözleri nemli, kısık sesiyle karısına doğru bakar ve konuşmaya başlar:

- İlk işten kovulduğum zaman yanımda idin. İflas ettiğim gün oradaydın. Vurulduğum zaman ilk gözümü açtığımda seni gördüm. Trafik kazası geçirdiğimde hastanede hep başucumdaydın...

Karısı takdir edilmenin mutluluğunda tabi.

- Şimdi komadayım yine başucumdasın. Sonunda anladım, ama çok geç oldu; yahu sen ne uğursuz karısın...


Temel İle Fadime Küsmüş



Temel ile Fadime birbirine küsmüş ve konuşmazlar. Temel'e sorarlar;

- Temel, Fadime'yle konuşmuyormuşsunuz, peki nasıl anlaşıyorsunuz?
Temel:
- Benum ihtiyacum oldimi islik calayirum, der. Pekiii derler, onun
ihtiyacı olduğunda ne yaparsınız?
Temel:
- O zaman da Fadime yanuma gelerek islik mi caldun der


Üç Yaşına Kadar



Küçük Temel'le arkadaşları sınıfta kim daha zeki diye tartışıyorlarmış.

Küçük Temel:

- Ben çok zekiyumdur, üç aylıkken yürümeye başlamişum, demiş.

Oradan Dursun söze atlamış:

- Sen ha puna zeka mı diysun daa... Haçan ben üç yaşıma kadar kendimi kucakta taşitmuşum, der.

Kayserilinin Duası



Kayseriliyle Temel bir gün bir camide dua ederler Temel;

- Allah'ım bana hanlar, hamamlar çok para nasip et diye dua etmektedir yan tarafta dua eden Kayserili;

- Allah'ım Temele çok para ver diyerek ellerini açarak göz yaşları içinde dua etmektedir bu sırada yanlarında duran biri Kayseriliye sorar:

- Neden kendin için istemiyorsun arkadaşını bu kadar çok mu seviyorsun.

Kayserili cevap verir;

- Temelin duası kabul olur. Allah Temel'e versin ki ben o parayı altından girer üstünden çıkar bir şekilde alırım.

Ölüm İlanı



Gazeteye telefon eden Temel, ölüm ilanının kaç lira olduğunu sormuş. Bir santimin beş bin lira olduğunu söylemişler. Temel;

- Uyyy! Benim boyum 170 cm. Ölünce bizimkiler sekiz yüz elli bin lirayı nereden bulacaklar daa?

İngiltere Gezisi



İngiltere'yi gezmek isteyen Temel, İngilizce bilmediğinden arkadaşı Dursun'a sormuş:

– Ula Tursun, İngiltere'ye cidince onlarla nasıl anlaşacağum da? Dursun Temel'e akıl vermiş:

– Bak uşağım, konuştiğun her cümlenin sonuna “ing” koy, onlar senin ne demek istediğuni anlarlar. Temel İngiltere’ye gitmiş ve soluğu bir cafede almış. Dursun’un verdiği aklı uygulamak isteyen Temel, garsonu çağırmış:

– Sen bana bir çay getirebiling? Bunu duyan garson, çayı hemen getirmiş. Temel garsona sormuş: – Bak, ben ne güzel ingilizce konuşuyoring değiling? Garson cevabı yapıştırmış:

– Ben Türk olmaying, sen nah içerdin çaying!..


Geri Getir



Temel Fransız ve İngiliz arkadaşlarıyla bir uçaktadır. Uçak bir adaya düşer. Temel bir kurtuluş yolu ararken bir lamba bulur ve onu silerken içinden bir cin çıkar, ortaya çıkan cin; benden bir dilek dileme hakkınız var, ne dilerseniz gerçekleşecek demiş.
İlk olarak Fransız söze başlar:

- Beni buradan kurtar ve evime götür, lanet ada, der.

İngiliz:

- Ben buradan zengin biri olarak dönmek istiyorum, der.

Temel birazcık düşünür kafasını kaşır ve şöyle der:

- Haçen ben çok sıkıldım, iki arkadaşı da buraya geri getur!

Temel Çatıda



Bir gün Temel kiremitleri onarırken çatıdan düşmüş. Bunu gören komşuları koşturup olay mahalline gelmişler. Temel üstünü başını temizlemeye koyulmuş. Sonrasında komşulardan biri sormuş
- Ula uşağum nooldi? Temel:
- Valla ben de noolduğuni bilmeyrum yeni geldim da...


Çay Kaşığı



Temel bir gün hastaneye gider. Doktor:
- Buyurun beyefendi, şikayetiniz nedir? Temel:
- Doktor bey ben ne zaman çay içsem gözüm ağrıyor. Bunun üzerine doktor kısa bir muayenenin ardından Temel'e:
- Bundan sonra çay içmeden önce çay kaşığını çıkarın lütfen..!


Marangoz Temel



Marangoz Temel'in başına bir iş kazası gelmiş. Kulağı kopmuş. Hastaneye kaldırmışlar. Kulağını dikecekler. Şiddetle itiraz ediyormuş.
- Bu benim kulağum değildur. Merak edip sormuşlar nereden anladın diye. Temel:
- Benimkinin ardında bir kurşun kalem var idu da...

Yeni Ayakkabılar



Bir gün Temel bir ayakkabıcıya gider ve istediği ayakkabıyı alır. Parasını verir, tam giderken ayakkabıcı Temel'e derki:

- Ayakkabı yeni olduğu için ilk hafta sıkabilir, der. Temel de der ki;

- Ben de bir hafta giymem

Yumuşak G



Temel askere alınacakmış, askerlik şubesine gider, memur adını sorar.
-Adın?
-Temel, Temel ama yumuşak G siz, der. Memur:
- Tövbe tövbe lan manyak mısın! Temel'de yumuşak G ne arasın? Temel:
- Eheee biz ne deduk...


Garson Temel



Temel bir cafede garsonmuş. Bir adam gelmiş;
- Bana bir çay verir misiniz ama limonsuz olsun.
Temel içeriye girmiş ve geri gelmiş. Adamın karşısına geçip şöyle demiş
- Limonumuz yok mandalinasız olur mu?


Bilim Adamı Temel



Temel bilim adamı olmak ister ama bir araştırma yapması gereklidir. Düşünür ve aklına bir fikir gelir. Odasındaki masanın üzerine bir beyaz bez serer ve bir pire alır. Elindeki cımbızla pireye zıpla der ve pire zıplar. Pireyi cımbızla alır bacaklarını keser tekrardan bezin üzerine koyar pireye zıpla der pire zıplamaz, tekrar eder ve pire zıplamaz. Ve bilgisayarının başına giderek yazmaya başlar.
Uzun araştırmalarım sonucu anlaşılmıştır ki bacakları kesilen pirenin kulakları duymayi...

.

Deniz Sefası



Temel bir gün evine gelen misafirini sahil yolunda gezdirirken, misafiri der ki;
- Beni hep karada gezdiriyorsun, tekneyle şöyle bir deniz sefası yapalım mı, Temel der;
- Uşağım ha bugün hava bozuk
Daha sonra misafiri ısrar edince, Temel istemeyerek de olsa tekneyi hazırlar ve binerler az sonra yağmur çiseler, Temel der;
- Haydi uşağım dönelim fırtina çıkti dalgalar büyüdü vallaha bataruz, misafir biraz daha açılalım der, Temel;
- Bak uşağım fırtına çıkti, boş ver der misafir Allah büyüktür, Temel öfke ile döner
- Ula ben de bilirim ALLAH büyük, lakin tekne küçük.


Temel Cehennem'de



Temel bir gün ölür ve cehenneme gider, cehennem zebanisi Temel'e tekme tokat girişir. Temel
- Uyyy daa siz böyle yaparsaniz buraya kimse gelmez.

About Emirhan Adıgüzel

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum :

Yorum Gönder